Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

flashback..

karnival sukan mahasiswa uitm (karisma) 2008

pada 26nov-2dis yg lepas aku telah turut sama ke uitm perak utk KARisMA XVI.
aku ke sana adalah sebagai urusetia kontinjen uitm malaysia.
keje aku disana ialah memastikan segala urusan atlit2 uitm malaysia berjalan lancar..
tujuan asal aku join jadi urusetia ni sbnarnye nk kumpul duit utk singapore marathon..
dan apabila aku smpai ke uitm perak makan dan minum terpaksa ditanggung sendiri.
fuh!mmg bengang gile aku time tu..baru je ingat nk simpan duit..huhu (tag kat bwh ni aku yg design..hehe)

LATIHAN
mmg sblom aku ke uitm perak aku dah survey awal2 route kat sane..
tujuannye adalah utk memudahkan aku training sepanjang semingu kat sane...route kat uitm perak ni mmg agak mendatar..
xde bukit langsung..mmg kalo bdk2 kat sini nk pegi klas cycling mmg sesuai..
training aku seminggu kat sini mmg xkonsisten...xde weightraining..just long run je..
tapi okeyla dari xtraining langsung..
mmg penat gile jadi urusetia....nk kne cari berita.buat buletin.angkat barang..mmg macam kuli pon ade..huhuhu..
tapi xpe.niat dihati mmg ikhlas..adela sikit sumbangan utk uitm..bukan slalu....
n kalo kat karisma ni ade event olaghraga mmg dah lame aku join..
semasa kat sane aku sempat join event KRI..kire ni latihan terakhir aku sblom ke singapore nti..

When : 30 November 2008
Where : Bandar Seri Botani
Distance : 12.8km

mlm sblom larian ni en.saidin dah janji nk anta aku pegi ipoh..n disebabkan sgt penat..aku tetido mcm tu je..
dah tanpa aku duga..aku telewat bangun...!!tgk jam dah pkul 5.30pagi..
patutya pkul 5.00pagi td dah betolak ke ipoh..tu pon nasib baik en.saidin dtg ketuk pintu bilik..kalo xmmg aku xbelarila arini..

lps solat subuh kami betolak ke ipoh..mmg driver bwkkete laju gile..smpai ipoh dlm kul 7.00pagi..mmg dalam ati aku rase dah xsempat ni..nk cari tempat tu satu hal jgk..nasib baik jgk aku dah print map event tu siap2..syukur..
dah akhirnya aku sampai ke tempat larian..smpai2 tgk org sume baru stat belari..!hahaha..
aku tanpa membuang mase letak beg dan terus follow sume runner..mmg dah xwarmup dah time tu..terus pecut je...!!!aku rase aku ade telewat dalam 4minit..

target aku utk KRI ni just utk bt timing tebaik..mmg aku rase agak fit time ni....mmg sume org aku potong..hehe..sepanjang larian teserempak dgn abg nazib.abg sham..wong..rmai lagi la..mmg sume nye aku potong time tu..sb target aku nk bt timing terbaik..!hinggala last 2km..aku bejaya menempatkan diri dikalangan 20 terbaik....time tu baru la aku nmpk otai2 runner...timin aku di garisan penamat ialah 53:42..

bagi aku training endurace aku sepanjang kat perak ni bebaloi..time tu jugak aku bekenalan dgn member baru..shah & imran..diorg ni dari shah alam jgk..imran tu knal aku sb tgk uitm runner punye blog..

diorg punye passion pasal running ni bleh tahan jgk....
n dipendekkan cerita shah tumpangkan aku balik ke sri iskandar..sb kampung die kat area situ jgk..sblom balik kitorng makan mee rebus ramli kat ipoh!
fuuuh..mmg bleh tahan sedap mee rebus die..

MISSION UTK ARI NI COMPLETED...

Seminggu di uitm perak..kesimpulannya..
jadi urusetia ni mmg penat...penat nye betambah sebab urusetianye ade 4 org je..
slalunye ade 5-6 org..
tapi pengalaman kat sini best jgk..dapat knal2 dgn staf2 pusat sukan.dpt kwn baru n dpatla sket duit poket..huhuhu


No comments: