Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

MY Heart Rate Zones

Result

HR Zones

Energy expenditure (avg.)

HR %

bpm

kcal/min

kcal/h

50 - 60 %

99-118

5.5

332

60 - 70 %

119-138

7.6

456

70 - 80 %

139-157

9.7

580

80 - 90 %

158-177

11.7

704

90 - 100 %

178-198

14.8

890




salam,
untuk pengetahuan semua, maklumat ini di perolehi melalui polartrainingcoach.com dan telah dibantu oleh kwn baru aku iaitu RS200SD..hehe

utk pengetahuan semua jgk, hari ini adalah hari dlm sejarah hidup aku kerana ari ni bru aku tau betapa pentingnye penggunaan heart rate ni dlm kehidupan seharian sbg runner atau pun atlit...semakin byk info dan pelajaran yg aku belajar setiap hari ttg fitness improvment..aku juga xsangke yg heart rate ni terlalu byk manfaat.
bukan manfaat yg biase2 tapi manfaat yg boleh dikatekan agak detail...

sehinggakan ape yg aku nk buat setiap hari dlm training plan bleh dimasukkan ke dlm RS200sd ini...dan die akan membantu aku mengire ape yg patut....xkire la nk jog.interval.target distance.atau target timing..sume die bleh bantu..


jadual kt atas adalah jadual yg menunjukkan tahap fitness aku.sehingga tahap itu sahaja jantung aku bleh bertahan..dan semlm aku testing, n kesimpulan nya mmg betol..bile aku running smpai heart rate aku menunjukkan bacaan 181, aku sudah merasekan yg jantung aku nk meletop..hhhuhu..tp sbnarnye bleh lagi nk teruskan..tp aku dgrla ckp RS200sd aku ni..sb die lebih pakar...hehe..kan die personal trainer aku...




13 comments:

shah said...

edan..
bper harga heart rate ni..

@FaD said...

harganya = 2nd position larian hadhari..hahha :P

ha bgus2..pasni bertambah berdesup la ko dengan adanya gf baru ko nih..hihi

tp kan aku bila wt speed train heart rate aku lebih 10 dari max tp aku le wt 2,3 kali lagi..aku pun musykil..
huhu..anyway jaga bebaik gf ko tu..
barang baek senang terbang..hehe

aku kaki LARI said...

hehe..sy beli rm700..
harge sbnar rm999...dpt less..okeyla..kalox mmg xbli..huhu

aku kaki LARI said...

syah>afad

mcm mane bleh lebih bro?hhmm..
ade something xkne ni..nti kite check..

mmg jage elok2..hehe..ni la gf..dah xde gf..nk bt cmne...hehe

adek dush said...

happy new year ngn gf baru...hehe

fusuna said...

salam.. apa larian terkini (utk jan and feb ni) selain GE dan merentas desa milo eh? Jam ni Garmin watch ka? brapa harga dan bole beli di mana?
thanks!

aku kaki LARI said...

syah>fusuna

wasalam..sy try send comment kt awk.tpxblehla..cmne nk contac awk ye?ade email??
bulan jan yg last GE..bulan 2 nti byk jgk event..tgk kt event yg sy tulis tu..

jam ni polar..garmin mahal sgtla..n susah nk cari..
harge rm999..tp sy dpt rm700..
bukan awk dah ade mi coach ke??huhu

tu mmg gajet idaman sy tu..tp katmsia xde jual la..kaloxmmg dah beli..mahal x??

fusuna said...

salam kaki lari, thanks 4 da info. kalau tahu bulan 2 punya event selain merentas milo dan larian tahun baru roger la eh. a ah micoach xdak kat msia lagi tp bley beli e-bay. harga rm 1200 plus kot. not sure. mine kakak kasi dia study kat uk. so ble dpt murah skit la, tp xtau brapa dia beli.jam polar tu beli mana eh? xble comment? peliknya, slalu xdak masalah pun. anyway, nfusuna@gmail.com my email. ok thanks!!

Anonymous said...

salam bro,
semangat lah tgk blogbro nie...
nak tanya jam polar ni beli kat mana & dimana?
tq bros

Anonymous said...

salam bro...
kat mana bli jam polar ni?
selamat maju jaya..

aku kaki LARI said...

SYAH>Anonymous

wasalam..ni siape ye??
jam ni beli kat kdai basikal kat ampang..

Anonymous said...

"salam bro...
kat mana bli jam polar ni?
selamat maju jaya.."

anonymous

sori double posting...just stumble your blog....rasanya ada nampak u run kt tasik s7...kedai basikal kt ampang yg mana yerk?
tq bro

aku kaki LARI said...

SYAH>Anonymous

bro..kalo jumpa tegur2 la nti..ok?
bleh knal2 kwn2 baru..

jam sy beli di kdai jo ngan..
kdai basikal yg dpn ampang point tu..
kdai jual beskal2 impot..

ade blog or email?