Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe


Result

HR Zones

Energy expenditure (avg.)

HR %

bpm

kcal/min

kcal/h

50 - 60 %

99-118

5.5

332

60 - 70 %

119-138

7.6

456

70 - 80 %

139-157

9.7

580

80 - 90 %

158-177

11.7

704

90 - 100 %

178-198

14.8

890




salam,
untuk pengetahuan semua, maklumat ini di perolehi melalui polartrainingcoach.com dan telah dibantu oleh kwn baru aku iaitu RS200SD..hehe

utk pengetahuan semua jgk, hari ini adalah hari dlm sejarah hidup aku kerana ari ni bru aku tau betapa pentingnye penggunaan heart rate ni dlm kehidupan seharian sbg runner atau pun atlit...semakin byk info dan pelajaran yg aku belajar setiap hari ttg fitness improvment..aku juga xsangke yg heart rate ni terlalu byk manfaat.
bukan manfaat yg biase2 tapi manfaat yg boleh dikatekan agak detail...

sehinggakan ape yg aku nk buat setiap hari dlm training plan bleh dimasukkan ke dlm RS200sd ini...dan die akan membantu aku mengire ape yg patut....xkire la nk jog.interval.target distance.atau target timing..sume die bleh bantu..


jadual kt atas adalah jadual yg menunjukkan tahap fitness aku.sehingga tahap itu sahaja jantung aku bleh bertahan..dan semlm aku testing, n kesimpulan nya mmg betol..bile aku running smpai heart rate aku menunjukkan bacaan 181, aku sudah merasekan yg jantung aku nk meletop..hhhuhu..tp sbnarnye bleh lagi nk teruskan..tp aku dgrla ckp RS200sd aku ni..sb die lebih pakar...hehe..kan die personal trainer aku...