Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

NOW...i'm ready to REST...


BEREHAT...
tidak bermakna aku mengalah...
berehat....
memberikan aku lebih kekuatan....
memberi aku lebih kesabaran...
memberi sejuta persoalan...
juga memberiku waktu...
untuk mencari jawapan..

untuk menghadapi hari-hari mendatang...

supaya aku dapat mengerti kesakitan ini...
sebagai satu pengajaran...
atas nikmat yang diberi olehNya...
sebagai satu kesilapan dan kelemahan diri...
sebagai hamba kepadaNya...
yang Maha Memberi...
juga Maha Mengasihani...

walaupun berehat...
meresahkan jiwa raga...
membuatkan aku terpinga-pinga...
hidupku tak tentu arah...
dikala...
terbit matahari pagi...
juga sebelum senja menyinsing...
melihat rakan2 berlari-lari bersuka ria....
sangat menyeksakan...
melihat kasut-kasut adidasku..
yang memanggil-manggil...

utk berlari-lari (menyongket)...
menyeksakan diriku...
saban hari...

kini...
aku redha....dengan ketentuan ini...
mungkin...
lumrah alam...
atas kealpaan dan kelekaan duniawi...
hasad dengki...tidak puas hati...
jatuh dan bangun...
menjadi permainan manusia..

namun..
rezeki dan nikmat...
sihat dan sakit...
hidup dan mati...
sesungguhnya...
semua ditanganNya...
Maha Pencipta Alam..

tetapi...
aku tetap sabar...
sabar menanti waktu yang tak pasti...
dengan keredhaanNya...

akan aku buktikan...
akan tiba satu masa...
aku akan kembali....
dengan lebih kekuatan...
dan kelebihan dari dalam diri...

lebih kelajuan...
lebih stamina...
lebih dedikasi...
lebih inspirasi....
lebih semangat yang berkobar-kobar...

semoga aku akan cepat sembuh...
dengan berkat doa berterusan..
juga doa dari rakan-rakan...
juga memohon keampunan...
daripadaNya yang Maha Esa..

aku akan kembali...
untuk menjadi...
insan yang lebih sempurna...
yang lebih memahami kekuatan...
dan kelemahan diri..

hingga menjadi seperti...
apa yang aku impikan...
"impossible is nothing"
insyaAllah..
amin.
..

hasil nukilan:
aku kaki lari
"running is my passion & my life"



8 comments:

pJarT_FiZa said...

hmm..i feel touched when i read ur poem (poem ke??)xsgke ade talent tulis poem..hehe
so, sbr je la ngan ape yg jd..ade hikmah ape yg jadi..
all d best ")

aku kaki LARI said...

syah>pjart fiza

hmm..poem ke??huhu..just luahan dari hati mase tension fikirkan injured ni..

insyaAllah tak lame lagi okeyla..
doakan sy cpt sembuh..amin

adek dush said...

hahaha...
sabar bnyk2 bro...
tp kasut adidas 2 mmg kijam bro...
die suke menghasut kite suh lari...
hehehe...kg kalau da tukar newton...
xtau la camane die hasut...
lagi 'menyongket' aku rase...
hehehe...

pJarT_FiZa said...

yela..poem la tuu...poem utk luah ape yg kite rase..huhuhu
saye owez doa yg terbaek utk awk..
but..u urself must take care of urself too..oraite??
hopefully cepaaaaaaaaat awk sembuh..AAAAMIIIN..hehe

M.r. B.r.i.L.L.i.A.n.C.e 2009 said...

hallo edan..
hati mau kuat..
lari lari jgn pikiaq saket..
hahaha..
mental sudah kacau ka..
huuuu

aku kaki LARI said...

syah>mr brillience

huhu..
mmg dulu aku tak pk sakit bro..
tapi skrang aku kne redha bile sakit..
pelajaran baru bagi runner..

kalo sakit bukan bleh balun trus..
nti lagi teruk..huhu

skarang tgh kuatkan mental selepas bereht lame..hehe

aku kaki LARI said...

syah>adek dush

huhu...mmg byk besabar skarang..
bgus jgk....

baru kite tahu ape yg baik dan buruk utk diri..bkan balun je..huhu

kasut adizero mmg aura laen macam sket..haha..

aku kaki LARI said...

syah>pjart fiza

thanx fiza for da support...")