Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

my FIRST ekiden Run 2009






the JOY of Running....

What: 4th Malaysia Ekiden Run 2009
When : 4th October 2009, Sunday
Where : Putrajaya
Time : 8.00am
Distance : 3.0km X 5 Runners
MY_starting time : 8:32AM (at Zone 3)

MY_team position : 2nd MEN OPEN

Der Pacemaker Network 2 (Men Open)
- Tang Wern Tien | Hong Zishen | Syahidan | Chow Yew Wei | TS Chin

MY-bib no : 113C (Black)
MY_timing :
10:45.5
MY_distance : 3.0km
MY_personal position : 2nd

MY_pace per/KM: 3:35.0

MY_max HR : 197
MY_avg HR : 191
MY_calories burn : 164kcal

my TEAM

waah..sudah sebulan masa berlalu...lepas sebulan berehat...larian diteruskan seperti biase..
sebab dah lama tak post blog ni..aku tak reti nak tulis ape...

so just cite ape yg berlaku hari ni:

1)aku smpai agak lewat..bersma team URC..mr.ronnie da risau...mane aku tak smpai2..smpai di Putrajaya jam 7.15am..memang dah kelam kabut time tu..

2)pegi amik bib kat mr.ronnie...sape runner group aku pon aku tak tau...haha..tak sempat nak berkenal-kenalan...nanti smpai zone masing-masing..pandai2 la tengok no bib...

3)Oowh..lupa nk bagi tau...ini 1st time aku join ekiden run..ni pon sbb mr ronnie dari derPacemakers yg invite aku...mcm biase..ade kwn2 yg ajak baru la aku nak join..tak reti aku nak buat team sndiri...malas nak jadi manager..mybe next time bleh buat team aku sndiri..TEAM KAKI LARI..haha (mcm best..hehe)

4)utk 1st time jgk..aku pkai tight baru..hehe...memang dah lame aku idam2 kan tight ni...setahun aku menunggu...thanx to my brother..shafiq yg belikan sluar adidas techFit Powerweb ni dari UK sblom die balik ke Msia sblom raye aritu...nak cari kat sni memang tak dpt...Thanx bro...! seluar tight ni memang best...(aku bagi 5 bintang..hehe) more info HERE

5)aku adalah pelari ke tiga arini..BIB 113C...route memang aku tak tau..main redah jela...harap tak salah jalan..(fobia..)

6)mase turn aku nak lari..dah kelam kabut..tak prasan runner group aku dah smpai..nasib baik aku jeguk kat tmpt runner2 smpai...fuhh..laju btol die ni..dah kelam kabut ape lagi..tepaksela bedesup....

7)dah dlm 50m..baru aku prasan..group aku ni mmg kedudukan top 2..sebab ade motor eskot kat depan..runner dpn aku dari uniMAP..memang laju brader ni...tup..tup..tup..aii??makin jauh plak die..makin laju plak die...

8)jarak aku dgn die dah dlm 10m kot...aku folllow jela..memang bukan pace aku nk kejor die..aku maintain jela...nafas memang dah mcm kude...dah tak terkawal....meter jantung pon dah makin naik...kne byk training lagi utk pace2 laju...tak mampu dah aku nak bertahan lame..

9)aku tgk jam..dah dlm 9minit lebih berlari..serius..aku ingt ade lg dlm 1km...bile naik je satu jmbatan...aiii???aku nmpk mcm kemah je kat depan tu??? dah smpai?? serius..blom panas ni...runner dari uniMAP ni dah memecut..aku pon tepaksela laju sket...pulun...haha..jarak aku dgn die ade dlm 70m kot...okey la tu..die mmg hebat..runner utk ATM kot...

10)dah smpai..memang aku tak tau sape next runner...sape yg kluar kat transition die la next runner kot..hehe...smpai je..haa..aku knal brader ni..mr. Chow Yew Wei ...memang slalu runing event die ade..laju ooo....

11)akhirnya..penyiksaan tamat...haha..timing aku 10:45 utk 3km...okey ke??aku pon tak pasti..rase aku okeyla kot...itu je yg termampu..syukur alhamdulillah...pace per/km dalam 3:35...hmmm..harap dapat improve lagi..keep training syahidan!!!hehe

12)PALING BEST..lepas abes event..sesi bergambar..memang best gile....jumpe geng2 lari...mcm reunion plak..hehe...time tu sempat la jgk la ucap slamat hari raye kat geng2 kaki lari...amik gambar..amik gambar...n amik gmbar...mane2 pon aku join sekaki..hehe..n last skali amik adiah...n sesi bergmbar again...adios..")

selamat kembali training..n belom terlambat untuk ucapkan
SELAMAT HARI RAYA..maaf zahir & batin...")


6 comments:

pJarT_FiZa said...

congrats la yerr
ur pic nnt sy bg
mmg sakan awk bergambo..
papepon..gud luck utk fture event ...

Hong Zi Shen said...

Brother, I was so nervous when I reach there and couldn't find you! I thought "OH NO, syahidan ada datang tak? dah lupa hari ni ekiden kah? masih tidur ar? banyak orang tengok lah, nak keluar tak..." luckily u jump out last minute! LOL... anyway you run really well! Glad that we got no.2! Well done!

suka said...
This comment has been removed by the author.
suka said...

like ur pic in baju melayu..
ni asik ngan running vest je.

kaki LARI said...

syah>sukha

hehe..thanx suka..nanti kalo raye balik tganu sy datang beraye..hehe

suka said...

haha..sape ntah ajk die dtg umah..
hee..gurau jer jgn marah...
ok..jemput dtg..
bwak pitih raye skali yer..'')