Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

I FEEL IT : Music Makes You Run Faster


Music Makes You Run Faster ??
Benefit of Listening to Music while Running


blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

info from : http://dailyrunningtips.com
From the BBC website:

"Dr Costas Karageorghis and Professor Peter Terry, sports psychologists from Brunel University West London and the University of Southern Queensland, Toowoomba respectively found music increased energy efficiency by 1-3%, meaning athletes could run further on the same amount of oxygen.

LINK:
click here

Yes...i feel it..
memang aku sgt suka running dgn music...tanpa music bile running rase ade benda tak kena je...
kalo music takde nanti running msti dengar bunyi tapak kasut..tup..tap..tup..tap...
so bosan la kan....

nak kata running dgn music ni buat kite running laju tu depends jgk..tapi bagi aku,memang aku akan running lebih laju bile dgr music...momentum running lebih konsisten dan teratur...aku lebih fokus dan lagi senang nk maintainkan pernafasan (HR)...

i run to enjoy my self...so bile aku enjoy the music akan akan enjoy the run..")
mcm2 lagu yg aku akan dgr time running...
bile happy....bleh la pasang lagu rancak sket....
bile takde semngat pasal la lagu2 yg boleh memberi inspirasi...
kalo mood sedih....pasal la lagu sentimental sket..haha

dan aku mmg ada mcm2 jenis pattern lagu....semuanya mengikut keadaan dan tempat...dan yg penting ikut mOOd..")

kadang2..setiap lagu yg aku dgr tu boleh mengingatkan aku pada tiap2 event yg aku pernah pegi...ade lagu yg aku dgr tu mmg khas utk satu2 event je...

bleh kata kalo lagu2 ni hilang mmg agak sedihlaa..dah lame kot aku kumpul...tapi bagi aku running dgn music itu mmg dah sebati dgn jiwa aku...

RUN + MUSIC = ENJOY

POST yang aku pernah story pasal running + music : LINK


8 comments:

Zayani said...

btol², mmg best dan enjoy (^^,)

suka said...

dgr lgu time runing mmg layan...
lagu ape yg special tu?

din said...

good bro... teruskan larian :)

kaki LARI said...

zayani: yes..enjoy n FUN!!!

sukha:ehehehe..mcm2 lagu ada.. ;)

din: thanks..tq 4 leave a comment ")

haffis said...

aku x taw la bila leh lari smbil dngar lgu...
hhehehehehe..
x cuba lg..

haffis said...

aku x taw la bila leh lari smbil dngar lgu...
hhehehehehe..
x cuba lg..

haffis said...

hebat la ko bro..
heheheheeh

kaki LARI said...

haffis

boleh try bro..run for fun..hehe