Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

a very enjoyable weekend..

salam,

YES..hujung minggu lepas adalah minggu yg sangat enjoy bagi aku..WHY??

1) kerana ini kali kedua aku join MUDS (malakoff university duathlon series)..tahun lepas aku tak join..dan kali ni buat pertama kali aku mewakili Management & science university (MSU)

2) kembali berjumpa rakan2 di MUDS..memang sesuatu yg membuatkan aku happy...

3) peningkatan pada performance aku dlm MUDS berbanding tahun 2008...

4) kali pertama aku dtg utk melihat sendiri triathlon event di malaysia...mmg satu pengalaman yg hebat...

5) my best 1okm rekod utk tahun 2010..setelah bergelut dgn kecederaan dan kesihatan yg tak berapa mengizinkan sejak awal tahun ni...aku bersyukur kerana dpt kembali semua berlari dengan baik...alhamdulillah...

6) dapat berkenalan dengan kawan2 baru di PD triathlon...dpt tgk sendiri jaguh2 triathlon malaysia dan international beraksi..dapat tgk basikal yg hebat2..hehe..

7) sambil berlari..sambil bercuti..itu pon satu sebab kenapa aku gembira..dpt jalan2..dpt makan2.....dpt tgk laut....rasa jauh sekejap dari masalah2....mmg la buat aku betambah happy...

ALHAMDULILLAH..
terima kasih yaALLAH atas rahmat kegembiraan yang
Engkau berikan pada hambamu ini..

Amin..

MUDS I 2010 - UPNM


saingan MUDS sekarang makin hebat...semua laju2..huhu...tahniah pada semua...korang semua makin hebat...!!! walaupon aku tau aku tak setanding dgn diorng buat masa skrang tapi aku gembira sbb semuanya mmg dah nmpak peningkatan dari tahun ke tahun... tahniah2....aku tau semuanya training dgn baik utk MUDS kali ni....semangat kesukanan yg macam ni sgt bagus...

walaupon aku tak menang pape utk MUDS kali ni....tapi aku memang still happy.....sebab bagi aku....kemenangan itu bukan persoalan utama...yg penting bagi aku semangat kesukanan itu yg penting...siapa yg berusaha..berusaha..dan berusaha.....semestinya dia akan dpt apa yg dia inginkan.....blogger-emoticon.blogspot.com

dapat bejumpa dan bertanding dgn kawan2 dari universiti yg lain mmg pengalaman yg tak dpt dilupakan...mmg best kenal korang semua...

running 3.9km
(aku bukan kat depan skali eh...kat depan ramai lagi yg laju2..hehe)


aku gembira jugak kerana masih ramai dikalangan belia2 malaysia ni yg minat pada sukan... yes..im very happy...kalo korang nk tengok belia2 sukan yg hebat beraksi bleh la dtg tengok kat MUDS...kat sini boleh dikatakan tempat dimana wakil2 belia terhebat dari setiap universiti berkumpul...

dan pada pendapat aku skarang ni bukan senang nk tgk anak2 muda yg minat pada sukan....yg aku tau sume budak2 skarang sukakan hiburan je... semoga semangat sebegini dapat diteruskan utk melahirkan belia2 malaysia yg sihat..")

Pengalaman di MUDS?blogger-emoticon.blogspot.com
3.9km RUN- 13.9km BIKE- 3.9km RUN

timing utk tahun ni agak baikla bagi diri aku...
2008 : 1:15:47 ( jarak keseluruhan tak pasti)
2009 : tak join..

gambar ni memang SMART....
beratur time running..haha...time event running keadaan seperti ini jarang ditemui...tapi dalam duathlon semua dah biase drafting..
so masing2 drafting mase running..hehe..
nice kawan2..
(thanks to snap_attack!!!)

2010 :

MY_starting time: 8:55:22 AM
MY_finishing time: 1:01:32
MY_position:
tak tau..sebab balik awal..huhu..tapi yang pasti bukan top 10 kot.. blogger-emoticon.blogspot.com

MY_bib no: A058
MY_shoes: adizero MANA
MY_road bike:
shimano MAZONA

MY_max HR: 189
MY_avg HR: 178

rase2 beza jauh sgt dgn result 2008..mungkin masa 2008 tu jarak tak brape jauh kot....
blogger-emoticon.blogspot.com kesimpulan;
MUDS yang pertama di UPNM ni mmg semakin sengit....semuanya dah hebat2....tahniah kawan2....mmg aku salute dgn korang sume....lari sume dah laju....time cycling lagi la bedesup..aku dpt ikut angin je..huhu...mmg aku tak berapa bagus dlm cycling..tapi insyaAllah ada peluang nanti aku akan inprovekan cycling aku....cylcling pon kena training...skarang byk masa aku gunakan utk running...byk cover mileage utk seminggu...tu pon tak tekejar...kena cari geng dan masa yg sesuai utk cycling lepas ni...

duit pon belom ada utk beli cycling shoes dan padle clip (btol ke eja??huhu)....insyaAllah ade duit lepas raya nanti bolehla bli...basikal ni pon dah byk pakai duit..takpe..pelan2 kayuh...;p

akhir kata,aku mmg tumpang gembira atas kejayaan semua...kawan2 dari UTM (kakithon)..kawan2 dari UPNM..kawan2 dari universiti lain blom sempat nk bekenalan lagi..tapi kalo jumpa utk MUDS yg akan dtg tegur2 la eh...aku ni nk tegur2 ni agak pemalu jgk...terutama bdk2 gurl..haha...terima kasih juga pada sesiapa yg ambil kan gambar utk MUDS ni..memang aku happy skali bila tgk gmbar time running....becoz itu yg paling ENJOY dan memory paling indah utk dikenang...

terima kasih juga pada geng2 dari MSU, mamat..faris..zakya..terence..yg turut sama join MUDS yg pertama ni..harap lepas ni lagi ramai student dari MSU yg akan join...keep training everyone...YOU CAN DO IT!!!
blogger-emoticon.blogspot.com
GUD LUCK utk MUDS minggu ni...see u there!! eh..lupa..yg pasti baju MUDS tahun ni memang LAWA!!! rugi sape yg xde... KAKI duathlon kot..haha....very nice shirt...blogger-emoticon.blogspot.com
TAHNIAH SEMUA!!

report utk PD triathlon..coming soon..;p




1 comment:

suka said...

wah..dah cycling plak ek..
pasni swimming r plak..
jdi iron man..hehe..