Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

.......................

blogger-emoticon.blogspot.com blogger-emoticon.blogspot.com

kesedihan ini tak dpt ditahan lagi

hanya disini tempat utk ditangisi

kesedihan kadang tak perlu diluahkan dgn kata2
kerna kata2 itu menambah lagi kedukaan

kesedihan itu meninggi
dikala mengingati yang telah pergi

kesedihan itu perit
kerna mengingati kebahagian yang didulu dirasai

kesedihan itu menyakiti diri
kerna bagai kedua2 yg disayangi tiada lagi

namun,
aku masih punya abg,
punya kakak,
punya adik,

saudara mara,
dan sahabat,
utk berkongsi sedikit kegembiraan

tiada apa yg bermakna disaat menantikan Aidilfitri
dikala mengingati apa yang terjadi

aku tahu
ini dugaan dari illahi
tetapi mengapa ia terlalu sukar?

kebahagian keluarga ini bagai disentap
tanpa amaran, tanpa diduga
ia bagai tanpa bertali

dikala kesedihan ini dtg
air mata tak dpt ditahan lagi

kadang,
kesedihan itu lebih baik disimpan seorg diri
kerna ia juga boleh dijangkiti

lebih baik diri ini tersenyum dan ketawa
dari melihat org lain merasai kedukaan yg aku rasai

dikala mereka bergembira
aku terasa sendiri

tiada apa yg bermakna Aidilfitri ini
tiada apa yg mengembirakan
tiada apa yg ingin dirai
lebih baik aku membawa diri
seorang diri...

tetapi
aku perlu tetap mensyukuri
sesungguhnya ini ketetapan illahi
kerna mungkin juga kebahagaian itu
akan tiba..

diakhirat nanti....
insyaAllah

SALAM AIDILFITRI..maaf zahir dan batin

syahidan alias 7:50am (9.9.10)

blogger-emoticon.blogspot.com


4 comments:

PuteriMuhassanah said...

salam syah..lame tak dengar cite ko..
anyway, banyak2 bersabar k..semua yang terjadi ade hikmahnye..ko masih ade rakan2 yang akan sentiase sokong ko ok =)

www.cikfiratirona.blogspot.com said...

"kesedihan itu menyakiti diri
kerna bagai kedua2 yg disayangi tiada lagi"


kedua2?

kaki LARI said...

puteri

salam, thanks put..ingat lagi ko kat aku kan..haha..thanks so much put..semoga bejaya dlm hidup.. ;)

kaki LARI said...

cikfiratirona

ade maksud tersirat tu.. :)