Latest News

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

Subscribe

i miss my studio life

tiba3 aku terjaga dari tidur..


berpeluh3..panas gile malam ni...tgh tido pon boleh berpeluh mcm berlari?? memang kritikal keadaan ini...

aku bangun dan terfikirkan kerja2 design aku yg masih belum disiapkan...risau..pening...macam2 aku pk...

ape yg sdang berlaku pada diri aku ni? wat i want in my life?
memang ade sesuatu yang tak kena...

tibe2 aku teringat studio life aku mase kat uitm...
sesungguhnya apa yg berlaku sekarang byk berbeza dengan keadaan dulu...

aku masih tak dpt nk sesuaikan diri sebenarnye dgn cara pembelajaran di MSU...design life in MSU and UiTM is totaly different...sekarang baru aku sedar akan keadaan ini...

dulu di uitm, student di beri masa smpai ujung semester utk siapkan semua design work diorg..tapi di MSU tak mcm tu...abes exam je maka habisla semester tersebut...

keadaan ini memang agak membuatkan aku pening..utk mengubah keadaan dulu kepada keadaan sekarang mmg susah... cara aku berkerja dulu dengan sekarang pon berbeza...

dulu kat uitm, kitorang akan ade review session..dimana student akan kumpulkan semua work diorng utk semester tersbut utk di buat exhibition..tapi kat MSu takde langsung..mcm tak bergune je artwork yg korang buat cantik3..no value???

dulu kat uitm memang boleh dikatakan xdelife sebab org cuti semester pon kitorng tak cuti menyiapkan kerja2..kami diberikan masa yg byk utk menyiapkan artwork...smpai dah abes exam pon still bleh buat lagi kerja..2minggu lepas exam baru anta semua projek...

kat msu tak macam tu...artwork di buat semata2 utk habiskan silibus subjek tersebut..habis je semester tersebut, maka habislah artwork korang...ooowh no..dis is not my life!!!

setiap artwork atau design yg aku buat adalah jiwa aku..value pada diri aku..bukan semata2 hantar utk memuaskan hati lecturer atau dapat markah...kadang2 lecturer di MSU tak paham benda tu..walaupon diorng sendiri graduate dari uitm?? tapi nk buat macam mane kan..mcm yg aku ckp,..design education kat sini tak sama di uitm...mungkin agak ketinggalan..

tiba2 aku rase sedih pulak...adakah aku berada di MSU satu kesilapan???....

aku bukan mencari alasan..tetapi ini apa yg aku rasakan sekarang...dulu di uitm kami punya motivasi yg tinggi utk menyiapkan setiap kerja yg diberi oleh lecturer..kenapa?? kerana kami berkerja bersama2 di studio...studio is a life...makan kat situ...tido kat situ...memerah otak kat situ..semuala kat situ..smpai tahap aku pernah sebulan tak balik umah sebab buat kerja kat studio...

tiba2 aku rase semangat aku jatuh..sejak aku kat MSu ni sebenarnye xde ape yg memberi aku semangat utk membuat kerja design aku...aku bukannye suke nk buat kerja last minute..tapi mmg aku perlukan org utk push aku...yes..i really need someone...takde sape pon sebenrnye yg amik tahu pasal pelajaran aku...oowh..aku baru sedar benda ni...

aduhai..sedih plak rase....baru aku teringat...dulu arwah mak yg byk ingatkan aku...belajar elok3...slalu ingatkan aku..tanye pasal pelajaran aku....now...xde sape pon amik tau kot....patutla aku rase mcm xde semangat nk buat kerja...sedar2 je dah masuk ujung semester...patutla aku rase sedih gile...patutla result aku utk smester lepas pon jatuh sket...walaupon 3 pointer jugak...tapi jatuh la sket dari semester satu....hmmmm...

oowh..tibe2 terEmo plak pagi2 ni...takpela...
blogger-emoticon.blogspot.com
biarkan aku terus berfikir..berfikir utk mencari jalan penyelesaian...i need a new motivation...please2...i hope i can always motivate my self...please ya ALLAH..help me....


yaAllah..berikan aku kekuatan...blogger-emoticon.blogspot.comaku sgt sedih sekarang ni...tibe2 rindu plak kat mak...

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

just to share: some of my work in UiTM..

YES: i'm do it..with my heart...with all my time in STUDIO..









2 comments:

Anonymous said...

if that's ur real passion.never let it go. u have the gift the talent. nurture it and don't let it got to waste.

if being in the studio makes u happy then make it happen again. i love looking at ur design, artwork.its inspirational. altho my education background is way different from you. i have this soft spot for art and architecture. its just that im dont have that talent to make it real. i could only express it in words.

make full use of the place u r now. its ok to feel that way but determination is the most important thing no matter where you are. i'm still uncertain with wat i want in life but i'm sure i will the the bright light at the end of the tunnel.

wish u all the best.

p/s: turn to someone u can trust and to someone u feel comfortable with. share your thoughts or watever with that person. i knw its hard. i knw how it feels

-d4-

Zayani said...

salam edan.
awk jngan lah sdih² dah k.

sy nk nasihat awk pon, sape lah sy ni, bdk² je pon.
mcm yg awk pnah ckp kt sy, belajar elok² sbb dgn studi je lah kite dpt mncorakkan hidup kita.

awk kena pndai balance kan masa untuk sport and studi, kalo tak awk akn gagal.

tc, i miss u ;p
salam